Ethics in advertising

Thesis title: Etika v reklamě
Author: Kovandová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analýza významu etiky v reklamě v současné společnosti, na základě zjištěných informací navrhnout přístupy ke zlepšení dodržování etických zásad v reklamě a eliminaci šíření neetických reklam a současně nastínit opatření v případě potenciálních a již vzniklých konfliktů etiky a reklamy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část poskytuje hlavní informace v souvislosti s problematikou etiky v reklamě a regulace reklamy. Praktická část je tvořena ukázkami neetických reklam, vyhodnocením dotazníkového šetření a je doplněna o výsledky průzkumu MML -- TGI. Závěr práce představuje shrnutí a hodnocení zjištěných výsledků a poskytuje marketingová doporučení.
Keywords: regulace reklamy; Kodex reklamy; etika; reklama; dotazník
Thesis title: Ethics in advertising
Author: Kovandová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the importance of ethics in advertising in contemporary society, on the basis of this information suggest approaches to improve observance of ethical principles in advertising and eliminate the spread of unethical advertisements and simultaneously outline arrangements in the case of potential and already existing conflicts of ethics and advertising. The thesis is divided into two major parts. The theoretical part provides key information concerning the subject ethics in advertising and advertising regulation. The practical part consists of examples of unethical advertising, evaluation of the questionnaire survey and it is supplemented with results of a survey MML -- TGI. The conclusion of the thesis presents a summary and evaluation of the finding results and provides marketing recommendations.
Keywords: advertising; ethics; questionnaire; advertising regulation; advertising code

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 12. 2011
Date of submission: 8. 5. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38727/podrobnosti

Files for download

    Last update: