The use of marketing in non-profit organizations with focus on Childline

Thesis title: Využití marketingu v neziskových organizacích se zaměřením na Sdružení Linka bezpečí
Author: Geyer, Roman
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Schinková, Andrea
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá občanským sdružením Linka bezpečí. Teoretická část vymezuje neziskový sektor a marketing obecně. Praktická část využívá získaných marketingových znalostí a aplikuje je na konkrétní organizaci Sdružení Linka bezpečí. Cílem této práce je zanalyzovat marketingové aktivity Linka bezpečí a konkurenci v neziskovém sektoru, popsat možnosti financování Linky bezpečí a v závěru vlastním marketingovým výzkumem zjistit, jaké má Linka bezpečí povědomí u studentů Vysoké školy ekonomické v Praze.
Keywords: Linka bezpečí; Fundraising; Neziskový sektor; Marketingový mix ; Marketing
Thesis title: The use of marketing in non-profit organizations with focus on Childline
Author: Geyer, Roman
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Schinková, Andrea
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis discusses the use of marketing in the non-profit segment in the Czech Republic. The bachelor thesis consists of two parts. Theoretical part outlines the non-profit sector and marketing in general and in the practical part this knowledge is applied to a concrete non-profit organization in the Czech Republic -- Childline. The aim of this bachelor thesis is to analyze the marketing activities of this non-profit organization, its competition and describe the financing possibilities. Finally, the awareness about the Childline among students of University of Economics in Prague is investigated.
Keywords: Non-profit sector; Marketing mix; Fundraising; Childline; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38030/podrobnosti

Files for download

    Last update: