Creating an effective communication campaign

Thesis title: Tvorba efektivní komunikační kampaně
Author: Hedrlínová, Alice
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá tvorbou efektivní komunikační kampaně. V teoretické části jsou představeny základní pojmy, jednotlivé prvky komunikačního mixu a postup při tvorbě komunikační kampaně. V poslední části teoretické části jsou možnosti měření efektivnosti. Praktická část se věnuje společnosti Snowhill a.s., která provozuje šest lyžařských areálů v České republice. V této části práce se čtenář dočte, jak probíhají komunikační kampaně těchto lyžařských středisek. Je zde pohled na dvě po sobě jdoucí sezony, které jsou následně porovnané. Čtenář se dozví, které aktivity jsou účinné a které nikoliv. Poslední část této bakalářské práce se věnuje návrhu možných doporučení pro budoucí sezony.
Keywords: komunikační mix; Snowhill; Komunikační kampaň
Thesis title: Creating an effective communication campaign
Author: Hedrlínová, Alice
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis deals with creating an effective communication campaign. In the theoretical part are presented basic concepts, individual elements of the communication mix and instructions how to create communication campaigns. In the last part of the theoretical part are possibilities of measuring effectiveness. The practical part is devoted to the company Snowhill a.s., which runs six ski resorts in the Czech Republic. In this part the reader can read about ongoing communication campaigns in these ski resorts. There is a view of two consecutive seasons, which are then compared. The reader learns which activities are effective and which are not. The last part of this thesis deals with ideas of possible recommendations for future seasons.
Keywords: Snowhill; communication mix; Communication campaign

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 5. 2012
Date of submission: 20. 5. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37727/podrobnosti

Files for download

    Last update: