Use of Content Network in Online Advertising – Evaluation of its Success Factors

Thesis title: Využití obsahové sítě v rámci internetové reklamy - zhodnocení faktorů její úspěšnosti
Author: Krišica, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Mareček, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá obsahovou sítí v rámci internetové reklamy a zhodnocením faktorů její úspěšnosti v rámci internetových kampaní. V úvodní části práce jsou popsány nejpoužívanější platební modely internetového marketingu a metody dělení internetové reklamy dle vlastností. V další části jsou popsány používané metriky a metody cílení využívané v soudobé praxi. Představeny jsou i nejčastěji využívané hodnotící ukazatele v online marketingu pro obsahovou síť při vyhodnocování. Práce představuje a porovnává reklamní systémy pro cílení v obsahové síti. Cílem diplomové práce je vyhodnocení dopadu vybraných nastavení reklamních kampaní na jejich úspěšnost se zaměřením na možnosti cílení a formulace doporučení pro jejich řízení.
Keywords: Sklik; Google AdWords; obsahová síť; PPC reklama; Internetový marketing
Thesis title: Use of Content Network in Online Advertising – Evaluation of its Success Factors
Author: Krišica, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Mareček, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is concerned with a content network within the scope of online advertising and evaluation of factors of its success within online campaigns. The introductory part deals with the most common revenue models of online marketing and categorizing methods of online advertising regarding their specifics. The body of the paper describes metrics and a method of targeting applied in contemporaneous practice and furthermore introduces evaluation indicators in online marketing for content networks used in final analysis. The thesis presents and compares advertising systems for targeting in a content network. The goal of the paper is to show impact evaluation of chosen settings of advertising campaigns on their success, more specifically on possibilities of targeting and formulation of recommendations for their management.
Keywords: Google AdWords; content network; internet marketing; Sklik; PPC advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2011
Date of submission: 20. 8. 2012
Date of defense: 4. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35753/podrobnosti

Files for download

    Last update: