Marketing plan for a civic association

Thesis title: Marketingový plán zájmového sdružení
Author: Březík, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Třesohlavý, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na přípravu marketingového plánu pro zájmové sdružení, které působí na poli cyklistiky a cykloturistiky. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. První je zaměřena na problematiku strategického marketingového řízení a přípravu marketingového plánu z obecného úhlu pohledu, druhá pojednává o jejich konkrétní aplikaci pro zkoumaný subjekt. Výstupem práce je ucelený marketingový plán, který přímo navazuje na strategické cíle a poslání zájmového sdružení. V práci pojednávám o trhu domácího cestovního ruchu, zaměřuji se na cílovou skupinu cyklistů a cykloturistů a analyzuji současný stav zkoumaného subjektu, navrhuji novou strukturu produktového portfolia. Součástí marketingového plánu je i akční plán s návrhem jednotlivých komunikačních aktivit.
Keywords: cykloturistika; cyklistika; cílová skupina; produktové portfolio; marketingový plán; strategický marketing; strategie
Thesis title: Marketing plan for a civic association
Author: Březík, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Třesohlavý, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis focuses on the preparation of a marketing plan for a civic association that offers products and services for both professional and amateur cyclists. The thesis is divided into two main parts, a theoretic one and a practical one. The theoretic part describes the general view at the strategic marketing and the marketing plan; the practical part describes the concrete application of the above stated marketing approaches. The outcome of the thesis is the plan that comes directly out from the mission and strategic goal of the association. In practical part of the thesis, I am analysing the market of domestic travels, I am focusing on the segmentation of target group later on. The current status of the association is analysed and described in terms of product portfolio and strategic approaches. I am offering a new structure of the portfolio for which the marketing plan is being prepared. The action plan with all communication activities is part of the final outcome as well.
Keywords: strategy; marketing plan; strategic marketing; cycling; target group; product portfolio

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 1. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35402/podrobnosti

Files for download

    Last update: