Marketing communication on Facebook

Thesis title: Marketingová komunikace v prostředí sociální sítě Facebook
Author: Mandát, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Sociální sítě jsou bezesporu fenoménem současnosti. Přitahují stále větší počet uživatelů a tedy i pozornost všech, kdož mají potřebu s uživateli komunikovat -- firem, institucí, státní správy, ba i politiků. Marketingové specialisty zajímají sociální sítě dvojnásob, neboť jejich prostřednictvím lze nabídnout nové výrobky, služby, komunikovat s potencionálními zákazníky. Mimořádné pozornosti inzerentů se těší sociální síť Facebook. Orientace v prostředí sociálních sítí a především na sociální síti Facebook, přiblížení možností, které sociální síť Facebook nabízí marketérům a načrtnutí některých praxí ověřených postupů práce s reklamou na sociální síti Facebook, včetně vyhodnocení její úspěšnosti, je ambicí této diplomové práce.
Keywords: Facebook; marketing; sociální sítě; internet; marketingová komunikace
Thesis title: Marketing communication on Facebook
Author: Mandát, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Social networks are undoubtedly a phenomenon of the present time. They attract an increasing number of users and therefore the attention of all need to communicate with users -- companies, institutions, government, and politicians. Marketing specialists are interested in social networks even more because they offer a great opportunity to present a new product or service and a new way to communicate with potential customers. Particularly Facebook drives extraordinary attention of advertisers. The ambition of this thesis is to help with orientation on social networks and mainly on Facebook, to present options that social network offers to advertisers and to evaluate some of the best practices of Facebook advertising including an evaluation of its success.
Keywords: Facebook; social networks; internet; marketing communication; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2011
Date of submission: 1. 1. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33259/podrobnosti

Files for download

    Last update: