Analysis of Cultural Values in an International Environment and its Influence on the Strategy of an Organisation

Thesis title: Analýza kulturních hodnot v mezinárodním prostředí a její vliv na strategii organizace
Author: Maštálková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá rolí kulturních hodnot při mezinárodní spolupráci. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení pojmu kultura, jejími prvky, problematikou multikulturních týmů a kulturními dimenzemi. Praktická část se orientuje na mezinárodní neziskovou organizaci ERA. Obsahuje představení organizace včetně jejího vývoje a ekonomického významu, situační analýzu a marketingový mix. Nedílnou součástí této diplomové práce je výzkum. Cílem výzkumu je získání informací o názorech respondentů na organizaci samotnou, její myšlenky a hodnoty a o možných mezinárodních a kulturních bariérách.
Keywords: marketingový mix; SWOT analýza; mezinárodní prostředí; kulturní dimenze; kulturní hodnoty; ERA
Thesis title: Analysis of Cultural Values in an International Environment and its Influence on the Strategy of an Organisation
Author: Maštálková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the role of cultural values in the international cooperation. Theoretical part focuses on the definition of culture, its elements, problems of multicultural teams and cultural dimensions. Practical part concentrates on the ERA, international non-profit organisation. It contains the presentation of the organisation, including its development, economic meaning, situational analysis and marketing mix. An integral part of this thesis is the research. Its objective is to obtain information about respondents' views on the organization itself, its ideas and values, and possible international and cultural barriers.
Keywords: SWOT analysis; ERA; cultural values; marketing mix; international environment; cultural dimensions

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2011
Date of submission: 1. 1. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32750/podrobnosti

Files for download

    Last update: