Expansion of network marketing company to foreign market

Thesis title: Vstup firmy sieťového marketingu na zahraničný trh
Author: Hakun, Peter
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Cimler, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Spoločnosť DIAMONDS INTERNATIONAL CORPORATION - D.I.C. a.s. je česká firma zaoberajúca sa výrobou a predajom diamantových šperkov a predajom investičných diamantov, ktorá pre distribúciu využíva model sieťového marketingu. Cieľom diplomovej práce bolo analyzovať ruský trh, predovšetkým jeho politické, ekonomické, sociálne, kultúrne a iné špecifiká v súvislosti so vstupom spoločnosti D.I.C. a.s. do Ruska. Ďalej bolo cieľom zhodnotiť potenciál ruského trhu s diamantmi a diamantovými šperkmi a spracovať analýzu konkurencie. Pre účely diplomovej práce bola spracovaná PEST analýza, analýza mikroprostredia a SWOT analýza. Na základe týchto analýz boli navrhnuté praktické odporúčania pre firmu D.I.C. a.s.
Keywords: analýza konkurencie; SWOT analýza; PEST analýza; ruský diamantový trh; Rusko; vstup na ruský trh; MLM; sieťový marketing
Thesis title: Vstup firmy síťového marketingu na zahraničný trh
Author: Hakun, Peter
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Cimler, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Společnost DIAMONDS INTERNATIONAL CORPORATION - D.I.C. a.s. je česká firma zabývající se výrobou a prodejem diamantových šperků a prodejem investičních diamantů, která jako distribuční model využívá síťový marketing. Cílem diplomové práce bylo analyzovat ruský trh, především jeho politická, ekonomická, sociální, kulturní a jiná specifika, a to v souvislosti se vstupem společnosti D.I.C. a.s. do Ruska. Dále bylo cílem zhodnotit potenciál ruského trhu s diamanty a diamantovými šperky a zpracovat analýzu konkurence. Pro účely dosažení cíle byla vypracovaná PEST analýza, analýza mikroprostředí a SWOT analýza. Na základě těchto analýz byly navržená praktická doporučení pro firmu D.I.C. a.s.
Keywords: analýza konkurence; PEST analýza; Rusko; MLM; SWOT analýza; vstup na ruský trh; ruský diamantový trh; síťový marketing
Thesis title: Expansion of network marketing company to foreign market
Author: Hakun, Peter
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Cimler, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
DIAMONDS INTERNATIONAL CORPORATION -- D.I.C. a.s. is Czech company using network marketing model to sell its own diamond jewelry as well as loose diamonds. The purpose of this thesis was to analyze Russian market especially political, economic, social and cultural and other characteristics with regard to expansion of D.I.C. to Russia. Furthermore, the purpose was to evaluate Russian diamonds market potential and perform competition analysis. For purpose of the thesis PEST analysis, microenvironment analysis and SWOT analysis were conducted. Based on results of the analyses, practical advices for D.I.C. were presented.
Keywords: SWOT analysis; PEST analysis; Russian diamonds market; expansion to Russian market; network marketing; competition analysis; Russia; MLM

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2011
Date of submission: 30. 6. 2013
Date of defense: 4. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33940/podrobnosti

Files for download

    Last update: