Social stratification and marketing

Thesis title: Sociální stratifikace a marketing
Author: Šepeľová, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá výskumom životného štýlu obyvateľstva Českej republiky a ABCDE klasifikáciami využívanými na českom trhu, ako možnými ukazovateľmi pre segmentovanie spoločnosti v marketingu. Prvá teoretická časť definuje podstatné pojmy z oblasti sociológie a marketingu. Druhá praktická časť analyzuje konkrétne dáta voľno časových aktivít, predmetov vybavenosti domácnosti a ABCDE klasifikácii. Tretia časť, záver, je prepojením poznatkov ako teoretickej, tak praktickej časti a zhodnotením vplyvu a využiteľnosti týchto poznatkov v marketingovej oblasti.
Keywords: voľný čas; segmentácia trhov; Sociálna stratifikácia; ABCDE klasifikácia; sociálne triedy; životný štýl
Thesis title: Sociální stratifikace a marketing
Author: Šepeľová, Lucia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem životního stylu obyvatel České republiky a ABCDE klasifikacemi využívanými na českém trhu, jako možnými ukazateli pro segmentování společnosti v oblasti marketingu. První teoretická část definuje zásadní pojmy z oblasti sociologie a marketingu. Druhá praktická část analyzuje konkrétní data volno časových aktivit, předmětů vybavenosti domácnosti a ABCDE klasifikaci. Třetí část, závěr, je propojením poznatků jak teoretické, tak i praktické části a posouzením dopadů a využitelnosti těchto poznatků v marketingové oblasti.
Keywords: Sociální stratifikace; volný čas; životní styl; segmentace trhů; ABCDE klasifikace; sociální třídy
Thesis title: Social stratification and marketing
Author: Šepeľová, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with lifestyle research of the population of the Czech Republic and ABCDE classifications used in the Czech market, as possible indicators for society segmentation in marketing. The first theoretical part defines the essential concepts of sociology and marketing. The second practical part analyzes specific data of leisure time activities, household facilities and ABCDE classification. The third part, the conclusion is the linking of theoretical knowledge as well as practical and assessment of the impact and utility of this knowledge in the marketing area.
Keywords: lifestyle; market segmentation; ABCDE classification; Social stratification; social classes; leisure time

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 2. 2013
Date of submission: 13. 1. 2014
Date of defense: 4. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41281/podrobnosti

Files for download

    Last update: