Marketing Strategy of the Insurance Company Maxima

Thesis title: Marketingová strategie Maxima pojišťovny
Author: Šafrová, Gabriela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Herko, Olga
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu marketingové strategie pojišťovny Maxima a jejím cílem je tuto strategii zhodnotit a navrhnout doporučení na její vylepšení. Práce je rozdělena na teoretickou část, kde se nejprve zabývám etapami vzniku marketingové strategie, a poté se věnuji popisu obsahu strategie distribuční, cenové, produktové a komunikační. V praktické části se pak již zaměřuji na pojišťovnu Maxima a na její produktovou řadu, distribuční politiku, cenovou strategii a především na komunikační strategii. Po představení marketingové strategie Maximy pak v závěrečné kapitole uvádím její zhodnocení a návrhy na vylepšení.
Keywords: Maxima pojišťovna, a.s.; Pojistný trh; Komunikační strategie; Marketingová strategie; Marketing
Thesis title: Marketing Strategy of the Insurance Company Maxima
Author: Šafrová, Gabriela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Herko, Olga
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on the analysis of marketing strategy of an insurance company Maxima pojišťovna, a.s. and its aim is to asses current strategy and to propose recommendations for its improvement. In the theoretical part of the thesis I describe how is a marketing strategy made and I also cover the content of distribution strategy, price strategy, product strategy and communication strategy. In the practical part I focus on the Maxima's marketing strategy and I describe its products, distribution, prices and especially communication strategy. After presenting Maxima's marketing strategy I evaluate it and I also propose some recommendations how to make it more effective.
Keywords: Maxima pojišťovna; Insurance market; Communication strategy; Marketing strategy; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 6. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39888/podrobnosti

Files for download

    Last update: