The forms of entering international markets

Thesis title: Formy vstupu firem na mezinárodní trhy
Author: Pavelka, Miloslav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Hinčica, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na proces zmezinárodňování firemních aktivit. Popisuje jednotlivé aspekty vstupu společností na zahraniční trhy na základě modelů internacionalizace a teoretických přístupů, ovlivňujících rozhodnutí o přesunu činností na mezinárodní úroveň a výběru vhodného zahraničního trhu k tomuto účelu. Zabývá se také tím, jakými formami lze na zahraniční trh vstoupit a jaká pozitiva a nevýhody výběr jednotlivých forem přináší. Teorie vstupu na zahraniční trhy je dále aplikována na konkrétní společnost, kterou je francouzský výrobce bezpečnostních bran a plotů pro firmy i domácnosti. Společnost je zde představena z hlediska předmětu podnikání a rozsahu působnosti. Cílem práce je popsat motivy a průběh internacionalizace této firmy a ověřit korespondenci tohoto procesu s teoretickými přístupy. Práce se také zaměřuje na fungování firmy na českém trhu a vztah české pobočky k pobočkám, působícím na trhu polském. Obsahuje SWOT analýzu české větve a jednotlivá doporučení pro budoucí činnosti.
Keywords: pobočky; export; zahraniční trhy; plot; zmezinárodnění; Dirickx; investice; ploty; internacionalizace; formy vstupu
Thesis title: The forms of entering international markets
Author: Pavelka, Miloslav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Hinčica, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
This work focuses on the process of internationalizing business activities. Different aspects of entering a foreign market based on various internationalization models, theoretical approaches are described and the possible forms of internationalization and their positives and negatives are discussed. Internationalization theories are further applied to a French manufacturer of security gates and fences for firms and households - Dirickx Groupe. The company is introduced in terms of business activities and geographic scope. The aim of the work is to describe internationalization motives and the internationalization process of the Dirickx Groupe company and verify the theories' validity. It also focuses on the firm's activities on the Czech market and it's relation to the market in Poland. There is a SWOT analysis and recommendations for the firm's future activities presented as well.
Keywords: forms; Dirickx; investment; gates; fences; internationalization; foreign market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2012
Date of submission: 17. 4. 2013
Date of defense: 6. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39476/podrobnosti

Files for download

    Last update: