Audit IS/IT in smaller enterprises

Thesis title: Audit IS/IT v menších podnicích
Author: Šaroch, Miroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svatá, Vlasta
Opponents: Kalina, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce v první části shrnuje základní teoretické poznatky o auditu informačních systémů a technologií, dále o marketingu v malých a středních podnicích a o marketingovém výzkumu. V praktické části práce jsou poznatky shrnuté v teoretické části využity pro návrh projektu marketingového výzkumu na téma "Audit informačních systémů a technologií v menších podnicích." Cílem výzkumu bylo zjistit zkušenosti a názor zákazníků ze segmentu menších podniků na audit informačních systémů. Výzkum byl prováděn jako kvalitativní. Jako technika provedení výzkumu byl zvolen výzkumný rozhovor s volnější strukturou. Součástí práce je navržení projektu marketingového výzkumu, jakož i jeho provedení a vyhodnocení výzkumu.
Keywords: orientační analýza; kvalitativní výzkum; marketingový výzkum; průzkum trhu; malé a střední firmy; audit informačních technologií; Audit informačních systémů
Thesis title: Audit IS/IT in smaller enterprises
Author: Šaroch, Miroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svatá, Vlasta
Opponents: Kalina, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma work summarizes in the first section the common knowledge in the audit field of information systems and technologies theory as well as common state of knowledge in the field of marketing in small and medium-sized enterprises and market research as well. In the second section, the tools summarized in the first part are used for designing marketing research project on "The audit of information systems and technology in smaller businesses." The aim of the research was to seek the experience and customer feedback from the segment of smaller businesses to audit information systems. The research was designed as a qualitative one. As technique implementation of research was elected a research interview with looser structure. The work is divided to three parts -- designing of marketing research methodology, as well as conducting this research and it's evaluation.
Keywords: information technology audit; market research; small and medium-sized companies; orientation analysis; qualitative research; Information systems audit; marketing research

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Podniková informatika
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 9. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 6. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38606/podrobnosti

Files for download

    Last update: