On-line Activities of Dermacol

Thesis title: On-line aktivity firmy DERMACOL
Author: Pavlíčková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce zkoumala českou kosmetickou firmu Dermacol v internetovém prostředí. Cílem práce bylo podat ucelený obraz o on-line aktivitách společnosti Dermacol a navrhnout jejich možná zlepšení. Teoretická část práce popisuje a porovnává nákupní rozhodovací proces spotřebitele v běžném kamenném obchodě a na internetu. Další kapitola se zabývá trhem dekorativní kosmetiky v České republice a hodnotí postavení firmy Dermacol na něm. V hlavní části práce jsou detailně rozebrány a zhodnoceny on-line nástroje, které Dermacol používá pro svoji prezentaci, komunikaci a prodej. A na základě analýzy těchto nástrojů byla navržena možná zlepšení. V závěru jsou prezentovány výsledky vlastního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit vztah českých spotřebitelek k dekorativní kosmetice. Výzkum dále přinesl informace o povědomí o webových stránkách a internetovém obchodu Dermacol a zjišťoval, jaké zkušenosti mají české spotřebitelky s nákupem po internetu a proč volí tento způsob nákupu.
Keywords: Trh dekorativní kosmetiky; On-line marketing; nŃákupní rozhodovací proces; Marketingový mix; Internetové obchodování; Dermacol; Dekorativní kosmetika; Marketingový výzkum
Thesis title: On-line Activities of Dermacol
Author: Pavlíčková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyzes Czech cosmetic company Dermacol in the on-line environment. The crucial goal was to give a compact overview of Dermacol's on-line activities and propose their possible improvement. The theoretical part describes and contrasts the purchase decision process in a traditional store and on the internet. Furthemore, it depicts the evolution of the internet and e-commerce in the Czech Republic. In the next part the situation on the market with decorative cosmetics and Dermacol's position on it is analyzed. Crucial part is dedicated to the on-line tools which are used by Dermacol for its presentation, communication and sale. The recommendations and possible proposals for improvement follow. In the end the thesis deals with a research whose goal was to find out the attitude of the Czech consumers towards decorative cosmetics. Moreover, the research examined the awareness about Dermacol's web and e-hop and the willingness of the Czech women to buy decorative cosmetics via internet.
Keywords: Decorative cosmetic´s market; Dermacol; Decorative cosmetics; On-line marketing; Purchase Decision Process; Marketing Reasearch; Marketing Mix; E-commerce

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 10. 2011
Date of submission: 1. 5. 2013
Date of defense: 6. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33913/podrobnosti

Files for download

    Last update: