Possibilities of using social networking sites and Internet marketing to promote competitiveness of web portal

Thesis title: Možnosti využití sociálních sítí a internetového marketingu pro podporu konkurenceschopnosti webového portálu
Author: Pryl, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Brdek, Vladimir
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá nástroji pro sociální sítě a internetový marketing a jejich využití na reálném případě recenzního a zpravodajského webu Mobilenet.cz. Obsah dokumentu je rozdělen do dvou oddělených částí. První z nich má za cíl ustanovit teoretický rámec pro část druhou. Teoretická část tedy popisuje nástroje a možnosti obecněji, jsou zde uvedeny, jak nástroje které se vztahují k internetovému marketingu jako takovému, tak přímo k sociálním sítím. V druhé části jsou již teoretické poznatky uplatněny na konkrétním případě, tedy webu Mobilenet.cz a jeho vymezené konkurenci. Nejprve je však Mobilenet.cz analyzován sa-mostatně, poté je srovnáván společně s konkurencí. V rámci analýz je také provedena prověrka webových stránek, z které jsou vyvozeny nedokonalosti v kvalitě webů. V závěrečné části práce je vytvořena praktická ukázka, která má za cíl zvýšení návštěvnosti webu Mobilenet.cz. Na úplném konci dokumentu jsou uplatněny výsledky z analýz z druhé části pro návrh strategie pro web Mobilenet.cz. Mezi hlavní přínosy mé práce spadá analýza webu Mobilenet.cz a jeho konkurence. V rámci této práce je navíc utvořena praktická ukázka, která má za cíl zvýšit návštěvnost webu. Dalším významným přínosem je návrh řešení pro budoucí chod webu Mobilenet.cz.
Keywords: Internetový marketing; Facebook; SEO; PPC; sociální síť; sociální média
Thesis title: Possibilities of using social networking sites and Internet marketing to promote competitiveness of web portal
Author: Pryl, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Brdek, Vladimir
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with tools for social networks and internet marketing and their application to real case reviewing and news website Mobilenet.cz. The content of the document is divided into two separate parts. The goal of the first of them is to establish a theoretical framework for the second part. Theoretical part describes tools and options in general. There are listed both instruments that relate to internet marketing itself and instruments related directly to social networks. The second part includes theoretical knowledge applied to a specific case, web Mobilenet.cz and its defined competitors. First of all is analyzed Mobilenet.cz on its own, then it is compared to the competition. Analysis also includes websites check, from which are deduced imperfections in the quality of websites. The final part is created a practical demonstration, which aims to increase traffic on website Mobilenet.cz. At the very end of the document are applied results from the analysis of the second part to propose the strategy for web Mobilenet.cz. The main benefits of my work are analysis of Mobilenet.cz website and its competitors. As part of this work is also formed practical demonstration, which aims to increase traffic on this website. Another important contribution is the design solution for the future operations of the website Mobilenet.cz.
Keywords: Internet marketing; social network; Facebook; PPC; social media; SEO

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2013
Date of submission: 26. 6. 2013
Date of defense: 28. 8. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41486/podrobnosti

Files for download

    Last update: