Future development of Volvo car manufacturer with focus on new brand strategy

Thesis title: Budoucí vývoj automobilky Volvo se zaměřením na novou strategii značky
Author: Kunčík, Pavel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Čajka, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je souhrnně definovat a analyzovat novou podnikovou strategii automobilky Volvo s ohledem na její růstové ambice a komplexně tak nastínit její budoucí vývoj na automobilovém trhu. V rámci tohoto cíle jsem se primárně zaměřil na několik zásadních oblastí současného směřování automobilky, které jsou v posledních několika málo letech pro Volvo stěžejní.
Keywords: projekty; Čína; Volvo; investice; marketing; strategie; technologie; pohonné jednotky
Thesis title: Future development of Volvo car manufacturer with focus on new brand strategy
Author: Kunčík, Pavel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Čajka, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to collectively define and analyze new business Volvo car strategy with regard to its growth ambitions and therefore comprehensively outline its future development of the automotive industry. Under this objective, I have primarily focused on several key areas of automaker's current direction, which were crucial for Volvo in the last few years.
Keywords: project; drive line; technology; strategy; Volvo; investments; China; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 6. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38679/podrobnosti

Files for download

    Last update: