New trends in marketing

Thesis title: Nové trendy v marketingu
Author: Zíková, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Svoboda, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je provést analýzu tří českých guerilla kampaní (Vodafone -- "Pryč s falešnými soby", Poštovní spořitelna -- "Tady už je zavřeno, banka na Vaší poště má otevřeno", www.skoly.cz -- "Měl jsem se líp učit"), kterou následně vyhodnotím a porovnám jednotlivé výsledky. Na základě výsledků ukážu, jaký mají spotřebitelé postoj k tomuto typu marketingové komunikace. V samotném závěru pak sama navrhnu jednu guerilla kampaň, kterou aplikuji na otevření nového solária.
Keywords: skupinová diskuse; dotazník; výzkum; guerilla marketing; marketing
Thesis title: New trends in marketing
Author: Zíková, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Svoboda, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze three Czech guerilla campaigns (Vodafone -- "Gone with fake reindeer", Postovni spořitelna -- "There is already closed, the bank at your post office is open", www.skoly.cz -- "I had to learn better"), which subsequently will evaluate and compare the individual results. Based on the results I show what consumers attitude to this type of marketing communication. In conclusion I create a guerilla campaign, for opening of a new tanning salon.
Keywords: research; marketing; focus group; questionnaire; guerilla marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 1. 2012
Date of submission: 31. 3. 2013
Date of defense: 5. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36514/podrobnosti

Files for download

    Last update: