TailorMySuit start-up case: Is there a potential for online business with custom tailored formal menswear?

Thesis title: TailorMySuit start-up case: Is there a potential for online business with custom tailored formal menswear?
Author: Čahojová, Kristína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lukeš, Martin
Opponents: Jong, Vincent
Thesis language: English
Abstract:
The thesis analyses and describes TailorMySuit start-up in order to asses its potential success. In the introduction the goals of thesis are stated and the structure is explained. The thesis is divided into two main parts -- a theoretical part and a practical part. The theoretical part includes models for business evaluations, basic introduction to online business, its terms; and it also introduces reader into particular start-up industry and international management realities. The practical part contains business analysis based on real data from the company and the market. Analysis is drawn up based on the theoretical aspects.The thesis ends with conclusions and gives the most possible scenarios of business development.
Keywords: business plan; online marketing; business canvas; customized product; start-up; business project evaluation; e-commerce; business strategy; fashion industry
Thesis title: TailorMySuit start-up: Existuje potenciál v online podnikání s pánským oblečením na míru?
Author: Čahojová, Kristína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lukeš, Martin
Opponents: Jong, Vincent
Thesis language: English
Abstract:
Práce analyzuje, popisuje a posuzuje potenciál start-upu TailorMySuit. Úvod vymezuje cíle a popisuje strukturu práce. Teoretická část vysvětleju použité modely pro hodnocení podnikatelských projektů a také představuje základy internetového podnikání, jeho reálie a základní pojmy. Zároveň seznamuje čtenáře s obchodem s pánskou módou a vysvětluje důležité aspekty mezinárodního podnikání a managementu. V praktické části jsou použita skutečná data analyzované společnosti a trhu, na kterém působí. Analýza se věnuje všem interním a externím faktorům, které ovlivňují činnost firmy. Na základě teoretických konceptů je tak kriticky zhodnocena firma, její okolí, trh a koncoví zákazníci. Práce končí zhodnocením potencionálního vývoje firmy a udává možné scénáře za různých situací na trhu. Zároveň sumarizuje možnosti zlepšení v jednotlivých procesech.
Keywords: online marketing; e-commerce; podnikatelský plan; start-up; produkt na míru; móda; business canvas; podnikaní online; strategie

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 1. 2013
Date of submission: 20. 8. 2013
Date of defense: 16. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42646/podrobnosti

Files for download

    Last update: