Is the position of students in classroom correlated with their academic performance?

Thesis title: Je pozice studenta v posluchárně korelována s jeho výkonem v daném předmětu?
Author: Franek, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svoboda, Miroslav
Opponents: Matějka, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Existuje vztah mezi preferovanou pozicí v posluchárně a celkovým počtem získaných bodů? Výzkum mezi studenty předmětu Organizace trhů a odvětví v bakalářském programu Národohospodářské fakulty VŠE existenci tohoto vztahu potvrzuje. Pomocí regresní analýzy docházím k závěru, že preference míst na přednášce u studentů jsou spojeny s jejich akademickými výsledky. Studenti s lepšími výsledky preferují místa blíže k tabuli.
Keywords: LIDSKÝ KAPITÁL; STUDIJNÍ VÝSLEDKY; VZDĚLÁVÁNÍ; ROZLOŽENÍ SEDADEL
Thesis title: Is the position of students in classroom correlated with their academic performance?
Author: Franek, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svoboda, Miroslav
Opponents: Matějka, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Is the position of students in classroom correlated with their academic performance? This study confirms existence of such relationship. Subjects of the research are students of Industrial Organizations, a subject taught in the bachelor program of Faculty of Economics at University of Economics, Prague. Regression analysis shows that seating preferences of students are correlated with their academic performance. Better students prefer to sit closer to the front of the classroom.
Keywords: education; human capital; academic performance; seating arrangement

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 5. 2013
Date of submission: 28. 8. 2013
Date of defense: 18. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43126/podrobnosti

Files for download

    Last update: