The way to maintain the leading position of company RWE on the market of natural gas in the Czech Republic

Thesis title: Cesta k udržení vedoucí pozice společnosti RWE na trhu zemního plynu v ČR
Author: Kvapil, Jaroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Vokřál, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá pozicí společnosti RWE na trhu zemního plynu jako prostředku k vytápění v ČR a marketingovými nástroji, které tuto pozici pomohou udržet. Za tímto účelem je v rámci marketingového plánu provedena analýza trhu zemního plynu v ČR a následně jsou navrženy kroky, které by měly zastavit odliv zákazníků z řad domácností. Stručně popsány jsou i alternativní možnosti vytápění, včetně těch, na které by se měla firma RWE v budoucnu zaměřit. Cílem práce je navrhnut řešení, které by mohlo inspirovat marketingový tým společnosti RWE při vlastním marketingovém plánování.
Keywords: Průzkum trhu; Diferenciace; Marketingový plán; Trh zemního plynu
Thesis title: The way to maintain the leading position of company RWE on the market of natural gas in the Czech Republic
Author: Kvapil, Jaroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Vokřál, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the position of company RWE on the market of natural gas as a method used for heating in the Czech Republic and the marketing tools which will help to maintain this position. For this purpose the analysis of natural gas market in the Czech Republic is made as a part of the marketing plan followed by suggested steps that should prevent the household customers from leaving. Alternative ways of heating are also covered briefly, and some of them are advised to be focused on by RWE in future. The goal of the thesis is to propose a solution which would inspire the marketing team of RWE in their own marketing planning.
Keywords: Market survey; Differentiation; Marketing plan; Natural gas market

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 11. 2012
Date of submission: 29. 11. 2013
Date of defense: 4. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40448/podrobnosti

Files for download

    Last update: