Marketing strategy of Ski resort Klínovec

Thesis title: Marketingová strategie Ski areálu Klínovec
Author: Zemanová, Daniela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Plavjaník, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza marketingového prostředí, v němž se společnost Ski areál Klínovec pohybuje, a na základě této analýzy doporučit návrhy na vylepšení marketingové komunikace a poskytovaných služeb. Práce je rozdělena do šesti kapitol. V první kapitole se věnuji představení společnosti, ve druhé analýze SWOT, třetí část obsahuje rozbor zákazníků a na tuto kapitolu navazuje analýza konkurence ve čtvrté kapitole. Pátá kapitola obsahuje detailní rozbor marketingového mixu společnosti. V poslední kapitole se věnuji návrhům a doporučením, které by společnost mohla v budoucnu implementovat.
Keywords: Marketingový mix; Marketingová komunikace; Marketing
Thesis title: Marketing strategy of Ski resort Klínovec
Author: Zemanová, Daniela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Plavjaník, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse marketing environment, in which the comapany Ski resort Klínovec operates, and according to this analysis make recommendations and suggestions for improving marketing communication and provided services. The thesis is divided into six parts. In first part, there I present the company, in second part, there I make SWOT analysis. In third part, there is an analysis of customers, which is accompanied with an analysis of competition in part four. Fifth chapter contains detailed analysis of marketing mix of the company. In last part, there I make recommendations, which the company can implement in the future.
Keywords: Marketing; Marketing Mix; Marketing Communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 5. 2012
Date of submission: 29. 11. 2013
Date of defense: 27. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37723/podrobnosti

Files for download

    Last update: