Analysis of buying atmosphere in selected Lidl and Penny retail shops

Thesis title: Analýza nákupní atmosféry vybraných prodejen obchodních řetězců Lidl a Penny
Author: Baráková, Alžběta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Jakešová, Patricia
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou nákupní atmosféry prodejen společností Lidl a Penny Market. Konkrétně se jedná o prodejny situované v Praze na Jižním městě. První kapitola se věnuje teoretickému vymezení nákupní atmosféry a definuje prvky, kterými je tvořena. V závěru kapitoly jsou popsány metody vícekriteriálního hodnocení, které jsou v práci použity. Druhá kapitola je zaměřena na představení obou společností, konkrétně na nabízený sortiment a poskytované služby. Třetí kapitola se zabývá samotnou analýzou a následným porovnáním nákupní atmosféry vybraných prodejen. Obsahuje jak subjektivní posouzení, tak objektivní hodnocení zákazníků. Tato kapitola přináší také návrhy na odstranění nalezených nedostatků.
Keywords: Penny Market; Bodová stupnice; Lidl; Nákupní atmosféra
Thesis title: Analysis of buying atmosphere in selected Lidl and Penny retail shops
Author: Baráková, Alžběta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Jakešová, Patricia
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis takes on analysis of buying atmosphere in selected Lidl and Penny retail shops. Specifically shops located in Prague's South Town. First chapter is dedicated to theoretical specification of buying atmosphere and definition of its main determinants. End of the chapter summarises all methods of multi-dimensional ratings used in this thesis. Second chapter focuses on presenting both companies including their scale of products and services. Last chapter deals with the analysis itself with subsequent comparison of buying atmosphere in the selected shops. The analysis comprises both subjective as well as objective assessment of their customers. The chapter also proposes suggestions on improving drawbacks found through the analysis.
Keywords: Point scale; Penny Market; Buying atmosphere; Lidl

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2012
Date of submission: 30. 11. 2013
Date of defense: 14. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39611/podrobnosti

Files for download

    Last update: