Analysis of the effectiveness of the selected marketing campaign

Thesis title: Analýza efektivity vybrané marketingové kampaně
Author: Harutjunjan, Ani
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Jappel, Ctibor
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnocení efektivity vybrané marketingové kampaně z oblasti telekomunikací na základě definování základních kritérií úspěšnosti marketingové kampaně jako součást komunikačního plánu společnosti. Teoretická část diplomové práce je zaměřená na definování základních složek marketingového a komunikačního mixu. Dále jsou v rámci teoretické části rozebrány přístupy, indikátory a metody měření efektivnosti marketingových kampaní, která slouží jako teoretický základ k naplánování a realizaci praktické části. Praktická část se zabývá představením marketingového a kreativního konceptu a komunikační strategie kampaně O2 Extra výhody společnosti Telefónica CR. Míra úspěšnosti kampaně je zhodnocena na základě primárního výzkumu pomocí dotazníkového šetření a také na základě sekundárních údajů dostupných ze společnosti Telefónica CR.
Keywords: on-line a sociální média; digitální marketing; Public Relations; věrnostní program; podpora prodeje; dotazníkové šetření; direct marketing; reklama; strategické plánování; komunikační mix; marketingový mix; marketingový a kreativní koncept; komerční komunikace; marketingová komunikace; efektivita marketingové kampaně
Thesis title: Analysis of the effectiveness of the selected marketing campaign
Author: Harutjunjan, Ani
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Jappel, Ctibor
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to evaluate the effectiveness of the selected marketing campaign in the area of telecommunications, on the basis of defining basic criteria for success of the marketing campaign as part of the communications plan of the company. The theoretical part of the thesis is focused on defining the fundamental components of the marketing and the communication mix. Furthermore, theoretical part covering the approaches, methods and indicators for measuring the effectiveness of marketing campaigns, serves as a theoretical basis to schedule and implement the practical part. The practical part deals with the marketing and creative concept and the communication strategy of the campaign O2 Extra výhody of Telefónica Czech Republic. The effectiveness of the campaign is evaluated on the basis of the primary research using the questionnaire and also on the basis of the secondary data available from Telefónica CR.
Keywords: questionnaire; loyalty program; online and social media; digital marketing; public relations; sales promotion; strategic planning; communication mix; direct marketing; advertising; marketing mix; marketing and creative concept; commercial communications; marketing communication; effectiveness of marketing campaign

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 30. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39401/podrobnosti

Files for download

    Last update: