Development of help-desk ticket management system

Thesis title: Vývoj systému pro správu a evidenci požadavků
Author: Verner, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šlajchrt, Zbyněk
Opponents: Sajal, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je vyvinout nový systém pro správu a evidenci požadavků (tzv. tiketů) pro společnost Etnetera. Zvolenou platformou je Java. Vedlejším cílem práce je vyzkoušet vhodnost nasazení pravidlového systému (rule engine) pro tento typ aplikací. První část práce obsahuje teoretický úvod k pravidlovým systémům, na který navazuje část, ve které jsou podrobněji představeny a hodnoceny tři takovéto systémy. Pro nasazení ve vyvíjené aplikaci byl zvolen systém JBoss Drools. V následující části je představeno projektové prostředí, popis současné situace a důvody k vývoji nového systému. Poté následuje kapitola zabývající se analýzou požadavků. V předposlední kapitole je popsán návrh a implementace. Poslední kapitola obsahuje dokumentaci. Mezi hlavní přínosy práce patří nově vyvinutý systém, který optimálně podpoří proces zpracování požadavku a další na něj navázané procesy ve společnosti Etnetera, čímž se sníží množství zbytečné administrativní práce. Dalším přínosem je praktická ukázka a zhodnocení nasazení pravidlového systému pro vývoj podobných aplikací.
Keywords: Drools; business rule engine; vývoj software; Java EE; systém pro správu požadavků
Thesis title: Development of help-desk ticket management system
Author: Verner, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šlajchrt, Zbyněk
Opponents: Sajal, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this thesis is to develop a new help-desk ticket management system for the Etnetera Company. The chosen platform is Java. A secondary objective is to test a suitability of using a rule engine system for this type of applications. The first part of the thesis contains a theoretical introduction to business rule systems, which is followed by a part evaluating and presenting in a detail three such systems. The chosen system used for the implementation is JBoss Drools. A project environment, description of the current situation and reasons for the development of the new system are listed in the next part. The following chapter deals with the analysis of the requirements and the next-to-last chapter describes the design and implementation of the new system. The last chapter contains documentation. The main benefit of the work is a newly developed system that optimally supports the process of processing a request and other related processes at the Etnetera Company, thereby reducing the amount of unnecessary administrative work. Another benefit is a practical demonstration and deployment of business rule system for developing similar applications.
Keywords: Java EE; business rule engine; software development; Drools; Help-desk ticket management system

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2012
Date of submission: 30. 5. 2013
Date of defense: 11. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40296/podrobnosti

Files for download

    Last update: