Strategy of Škoda in China

Thesis title: Strategie firmy Škoda v Číně
Author: Lai, Minh Tú
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stuchlíková, Zuzana
Opponents: Šaroch, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je vymezit silné a slabé stránky značky Škoda a současnou marketingovou strategii společnosti na čínském trhu. Z toho popsat a zanalyzovat, co stojí za jejím současným úspěchem na tamním trhu a jaké faktory by mohly zapříčinit její budoucí úspěch či případný neúspěch v Číně.
Keywords: Čína; Automobilový trh; Škoda
Thesis title: Strategy of Škoda in China
Author: Lai, Minh Tú
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stuchlíková, Zuzana
Opponents: Šaroch, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to determine the strengths and weaknesses of the Škoda brand and current company marketing strategy in the Chinese market. Leading to description and analysis of what is behind the recent success on the Chinese market and what factors could cause its future further triumph or possible breakdown in China.
Keywords: Skoda; car industry; China

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Economic Relations

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2012
Date of submission: 14. 5. 2013
Date of defense: 5. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38552/podrobnosti

Files for download

    Last update: