Analysis of marketing communications of the running circuit RunCzech

Thesis title: Analýza marketingových komunikací běžeckého seriálu Run Czech
Author: Součková, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o komerčních komunikacích a jejich současných trendech ve spojitosti s odvětvím sportu. Teoretická část je věnována popisu jednotlivých forem komerčních komunikací a volně navazuje nastínění běžeckého fenoménu v České republice. Praktická část zpracovává marketingové komunikace běžeckého seriálu RunCzech včetně analýzy nabízené služby, konkurence a cílových skupin. Praktickým přínosem práce je vyhodnocení komunikačních aktivit, za kterým následují opatření a návrhy do budoucna.
Keywords: nová média; přímý marketing; podpora prodeje; fenomén běhání; komerční komunikace; vztahy s veřejností; reklama
Thesis title: Analysis of marketing communications of the running circuit RunCzech
Author: Součková, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's thesis deals with the commercial communications and their contemporary trends with emphasis on the sport branch. Theoretical part focuses on particular forms of commercial communications and then the running phenomena in Czech Republic is described. Practical part characterizes the marketing communications of the running circuit RunCzech, the analysis of supplied services, competition and target groups. The main benefit of the Master's thesis for the practical use is the evaluation of the communication activities and the recommendations and the ideas for the prospective marketing plans.
Keywords: public relations; online communication; sales promotion; running phenomena; commercial communications; direct marketing; advertisement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 1. 2013
Date of submission: 13. 12. 2013
Date of defense: 15. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40849/podrobnosti

Files for download

    Last update: