Comparison of the process of introducing new products by L'Oréal and Henkel to foreign markets

Thesis title: Komparace procesu zavádění nových výrobků firmy L´Oréal a Henkel na zahraniční trhy
Author: Vůjtěchová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Šimánková, Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce popisuje, analyzuje a porovnává proces uvádění na trh produktů společnostmi Henkel ČR, spol. s.r.o. a L'Oréal Česká republika. V teoretické části je uveden životní cyklus výrobku, marketingový mix a marketingový výzkum. V praktické části jsou vyobrazeny rozdíly v nástrojích a postupech používaných oběma společnostmi při uvádění řad vlasových barev Syoss Oleo Intense a Garnier Olia. Závěrem práce je vyhodnocení úspěšnosti uvedení obou konkrétních řad na základě tržních dat a vlastního spotřebitelského průzkumu a následné doporučení ze závěrů vyplývající.
Keywords: Henkel; vlasové barvy; L´Oréal; uvádění produktů na trh; marketingová strategie
Thesis title: Comparison of the process of introducing new products by L'Oréal and Henkel to foreign markets
Author: Vůjtěchová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Šimánková, Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis describes, analyzes and compares the process of introducting new products by Henkel ČR, spol. s.r.o. abnd L'Oréal Czech Republic s.r.o. The theoretical section contains product life cycle, marketing mix and marketing research. The practical part includes the differences in the instruments and procedures used by these two companies during Syoss Oleo Intense and Garnier Olia launch. Finally, work evaluate the success of launching these two hair colorants based on market data and own consumer research and subsequent recommendations arising from the conclusions.
Keywords: hair colorants; L´Oréal; product launch; marketing strategy; Henkel

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 27. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38672/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: