Design of B2B market to support product distribution of small and medium size enterprises

Thesis title: Návrh B2B tržiště pro podporu distribuce produktů malých a středních podniků
Author: Hálek, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šebesta, Michal
Opponents: Vojíř, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá tvorbou návrhu B2B tržiště pro podporu malých a středních podniků. Vychází ze studia problematiky malých a středních podniků a systémové komplexity. Součástí práce je rešerše logistiky, logistické distribuce a současných logistických řetězců v České republice z pohledu malých a středních podniků. Návrh vychází z rešerše sémantického webu a je vytvořen podle metodiky MMSP. Návrh je postaven tak, aby odstranil kritická místa studovaných oblastí: malou schopnost sémantického webu prosazovat se jako komunikační médium při výměně podnikových nabídek a poptávek, omezenou spolupráci malých a středních podniků a plošné ceny v českém maloobchodu, které spolu s dodávkami až do domu vedou k dominantnímu postavení velkých retailových společností.
Keywords: malý a střední; komplexita; podnik; logistika; Informační systém; mezipodnikový; B2B tržiště
Thesis title: Design of B2B market to support product distribution of small and medium size enterprises
Author: Hálek, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šebesta, Michal
Opponents: Vojíř, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on creation of B2B market place design to support small and medium size enterprises. It is based on research of issues of small and medium size enterprises and system complexity. Study of logistics, logistic distribution and contemporary supply chains in the Czech Republic from the point of view of small and medium size enterprises is another part of the thesis. The design is based on research of semantic web and is created according to MMSP methodology. The design is created to eliminate pressure points of studied areas such as small ability of semantic web to become a communication system used in exchange of enterprises' offers and demands, limited cooperation of small and medium enterprises, prices which do not depend on logistics costs and door to door deliveries which supports the prominent position of large retail companies.
Keywords: intercompany; complexity; small and medium; B2B marketplace; logistics; enterprise; Information system

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Znalostní technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 5. 2012
Date of submission: 20. 6. 2014
Date of defense: 28. 8. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37647/podrobnosti

Files for download

    Last update: