Marketing of start-ups

Thesis title: Marketing start- upů
Author: Vatulya, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Pljaskovová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingem start-upů a jejich nejčastějšími chybami v této oblasti. Klade si za cíl vypracování doporučení pro zakladatelé start-upů, které jim pomůžou předejít chybným krokům při budování podniku. Práce je rozdělena do tří částí. První část se věnuje definici slova start-up, historii těchto podniků a představuje úvod do problematiky marketingu ve start-upech. Druhá část je postavena na rozhovorech s představiteli české start-upové scény. Třetí část identifikuje hlavní problematické oblasti v marketingu start-upů a představuje souhrn doporučení a nejvhodnějších postupů pro zakladatele start-upů pro vybudování úspěšné společnosti.
Keywords: marketing; start-up; inovace; podnikání
Thesis title: Marketing of start-ups
Author: Vatulya, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Pljaskovová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is dedicated to marketing of start-ups and the most frequent mistakes they make in this field. The goal of this thesis is to propose recommendations for start-up founders which could help them avoid mistakes while building their business. The thesis is divided into three parts. The first part defines the concept of start-ups, explores their history and introduces the main issues start-ups have to deal with in the field of marketing. The second part contains interviews with start-up founders, employers and investors. The third part identifies the main problematic areas of start-ups' marketing and introduces recommendations and best practices for start-up founders, which is supposed to increase their chances to build a successful company.
Keywords: marketing; start-up; innovations; entrepreneurs

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 3. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 23. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37191/podrobnosti

Files for download

    Last update: