Application of marketing campaign management system on the retail FMCG market

Thesis title: Aplikace systému řízení marketingových kampaní v oblasti retail FMCG
Author: Pivovarník, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novotný, Ota
Opponents: Šperková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá oblastí řízení životního cyklu marketingových kampaní a řízení vztahů se zákazníky v oblasti rychloobrátkové zboží. Z důvodu vysoké konkurence na tomto trhu hledají organizace způsoby, jak získat konkurenční výhodu -- tou může být právě efektivnější marketingová práce se zákazníky. Za hlavní cíle jsem si určil zpracování podrobného teoretického základu problematiky řízení marketingových kampaní a následné vypracování metodiky pro tuto oblast. V teoretické části seznamuji čtenáře se základními pojmy a následně diskutuji problematiku odděleně z technologického a marketingového pohledu. Teoretická část práce také obsahuje představení aktuálních trendů v oblasti EMM a vysvětlení specifik trhu FMCG z pohledu řízení vztahů se zákazníkem. Praktická část spočívá ve vypracování metodiky řízení životního cyklu marketingové kampaně. Metodika je postavena na konceptech představených v teoretické části práce a na zkušenostech z implementačních projektů v praxi. Za hlavní přínosy práce považuji vypracování metodiky řízení marketingových kampaní, která je technologicky nezávislá, intuitivní a flexibilní a využitelná nejen v oblasti FMCG. Dalším přínosem je zpracování komplexního teoretického základu v oblasti, která není téměř pokrytá odbornou literaturou.
Keywords: životní cyklus kampaně; metodika; Campaign Management System; Customer Relationship Management; Fast Moving Consumer Goods; Enterprise Marketing Management
Thesis title: Application of marketing campaign management system on the retail FMCG market
Author: Pivovarník, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novotný, Ota
Opponents: Šperková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on marketing campaign life cycle management and customer relationship management in the area of fast moving consumer goods. Because of the highly competitive nature of this market the companies are in search of ways how to gain an advantage over their competitors -- which can be more effective marketing towards customers. The main goals of this thesis are completion of thorough theoretical fundamentals and subsequently design of methodology of marketing campaign management. The theoretical part of this thesis presents basic concepts and discuses the topic separately from both technology and marketing standpoint. Also this part presents current trends in the EMM area and explains the customer relationship management specifics of the FMCG market. Practical chapters consist in development of the marketing campaign lifecycle methodology. The methodology is based on theoretical concepts presented in the first part of thesis and my own professional experience with implementation projects. The main merit of this thesis is development of the methodology, which is technology independent, intuitive, flexible and utilizable not only in the FMCG area. Another merit is drawing up of complex theoretical concepts that are merely covered by professional literature.
Keywords: campaign life cycle; methodology; Campaign Management System; Customer Relationship Management; Fast Moving Consumer Goods; Enterprise Marketing Management

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 2. 2013
Date of submission: 1. 6. 2014
Date of defense: 3. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41258/podrobnosti

Files for download

    Last update: