Credibility and distribution of information in the context of economic and technological transformation

Thesis title: Důvěryhodnost a distribuce informací v kontextu ekonomicko-technologické transformace
Author: Peřinka, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Nedávná ekonomická krize tvrdě zasáhla většinu oborů lidské činnosti a ani mediální sektor nebyl výjimkou. Na rozdíl od tradičních průmyslových, či zemědělských sektorů však mediální společnosti již před začátkem krize musely čelit transformačním výzvám technologického a kulturního charakteru, jejichž nutnost řešení ekonomický propad ještě více umocnil. Nástup internetu, potažmo sociálních médií, redefinoval spotřebitele ve vztahu k informacím, jejichž kvantum i přístupnost roste díky technologickým inovacím závratnou rychlostí. Ambicí této práce je vyhodnotit dopady transformačních efektů na distribuci a důvěryhodnost informací prezentovaných tradičními médii a to jak optikou spotřebitele, tak optikou masmédií, jelikož právě tento synergický vztah vzájemné provázanosti nelze oddělit
Keywords: informace; spotřební chování; informační zahlcení; kredibilita informací; média; spotřebitel
Thesis title: Credibility and distribution of information in the context of economic and technological transformation
Author: Peřinka, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The recent economic crisis has hit most sectors of human activities. The media sector was no exception. Before the crisis began, media companies had to face challenges of technological and cultural transformation, the impact was even more accelerated by global economic downturn. The boom of the Internet and, by extension, social media, redefine consumer behavior in relation to information whose quantity and accessibility are rapidly increasing through technological innovation. The goal of this work is to evaluate impact of transformational effects on distribution and credibility of information presented in mainstream media. All this in terms of both consumer and mass media, because this synergistic relationship can not by separated.
Keywords: information overload; information credibility; media; information; consumer; consumer behaviour

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2012
Date of submission: 1. 5. 2013
Date of defense: 3. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36478/podrobnosti

Files for download

    Last update: