Communication strategy for exact range of products of company Greiner in category of fast-moving consumer goods

Thesis title: Komunikační strategie pro vybraný sortiment produktů společnosti Greiner v kategorii rychloobrátkového zboží
Author: Horáková, Gabriela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikulec, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
V první teoretické části popisuji teoretická východiska, těmi jsou marketingový mix, SWOT analýza, následně komunikační strategie, definice ATL a BTL komunikačních aktivit, definice forem komerčních komunikací a jejich popis. V praktické části se pak věnuji představení firmy GP Slušovice, její historii, pravidlům a činnosti v ČR. Následuje kapitola o samotném terénním šetření, jeho vyhotovení a celkové shrnutí dotazníku. Práci zakončuji doporučením pro firmu, jak vylepšit dosavadní situaci její komerční strategie.
Keywords: marketing; komunikační strategie; terénní šetření
Thesis title: Communication strategy for exact range of products of company Greiner in category of fast-moving consumer goods
Author: Horáková, Gabriela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikulec, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
In first part of my thesis, I introduced basic theories of marketing, which is marketing mix, SWOT analysis, then communication strategies, definition of ATL and BTL communication activities, definition of variety of commerce communications and their description. In practical part of my thesis I introduce the company itself, its history, rules and activities in Czech Republic. Then I attached a chapter about field investigation, its results and total summary of the investigation. At the end of my thesis I recommend a few improvements to get commerce strategy of GP Slušovice better.
Keywords: field investigation; communication strategy; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 3. 2013
Date of submission: 13. 12. 2013
Date of defense: 16. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41972/podrobnosti

Files for download

    Last update: