Visitors attitudes towards certified regional products (in the Prácheňsko region)

Thesis title: Vztah návštěvníků destinace k certifikovaným regionálním produktům (Prácheňsko)
Author: Jakubcová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá regionálním značením, které přispívá k rozvoji regionů a udržitelnému cestovnímu ruchu. První část textu se věnuje působení cestovního ruchu na region a principům trvale udržitelného rozvoje. Dále detailně popisuje, jak systém regionálního značení funguje a kdo ho organizačně zajišťuje. Pro doplnění jsou uvedeny příklady dobré praxe ze zahraničí. Praktická část se poté soustředí na značku PRÁCHEŇSKO regionální produkt. Cílem práce je zkoumat vztah návštěvníků Prácheňska k certifikovaným regionálním produktům, a proto je proveden vlastní výzkum formou dotazníkového šetření mezi návštěvníky regionu, výrobci, prodejci a poskytovateli certifikovaných produktů.
Keywords: udržitelný cestovní ruch; regionální značka; region Prácheňsko; systém regionálního značení; cestovní ruch
Thesis title: Visitors attitudes towards certified regional products (in the Prácheňsko region)
Author: Jakubcová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis deals with regional branding that contributes to regional development and sustainable tourism. The first part discusses the effects of tourism in a region and the principles of sustainable development. Further it describes in detail how the system of regional labelling works and who is in charge of it. In addition the examples of good practice from abroad are included. The main part of the thesis focuses on a brand called "PRÁCHEŇSKO regional product". The aim of the thesis is to find out what the attitudes of visitors in the Prácheňsko region towards certified regional products are. Therefore the research through questionnaires among visitors, manufacturers, official vendors and service providers was conducted.
Keywords: regional brand; system of regional labelling; tourism; region Prácheňsko; sustainable tourism

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2013
Date of submission: 5. 12. 2013
Date of defense: 21. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41606/podrobnosti

Files for download

    Last update: