Sales Strategy of an International Corporation (Guinness)

Thesis title: Prodejní strategie nadnárodní společnosti (Guinness)
Author: Kněžický, Miroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Hommerová, Dita
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá prodejní strategií společnosti Guinness na trhu s pivem ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Práce analyzuje vnější a vnitřní prostředí společnosti a na základě této analýzy navrhuje možné strategie na zlepšení prodejních výkonů podniku.
Keywords: Positioning; Guinness; Značka; SWOT analýza; Mezinárodní marketing; PEST analýza; Segmentace; Distribuce
Thesis title: Sales Strategy of an International Corporation (Guinness)
Author: Kněžický, Miroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Hommerová, Dita
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is concerned with the sales strategy of an International corporation Guinness on a UK market. The paper further analyses the internal and external environment of the company. Based on these analyses the paper provides some possible strategies that can result in an improvement of the sales efficiency of the company
Keywords: Positioning; International Marketing; SWOT analysis; Segmentation; Distribution; Brand; Guinness; PEST analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2013
Date of submission: 20. 12. 2013
Date of defense: 28. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41459/podrobnosti

Files for download

    Last update: