Marketing activities in the Jewish Quarter in Prague

Thesis title: Marketingové aktivity Židovského města v Praze
Author: Vintrová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Šnajdrová, Dita
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první (teoretické) části se zabývám teoretickými východisky pro navazující praktickou část, tedy marketingem služeb, marketingovým a komunikačním mixem. V praktické části pak toto aplikuji na konkrétním příkladu Židovského města v Praze, které je tvořeno dvěma organizacemi -- Židovskou obcí v Praze a Židovským muzeem v Praze. Cílem této práce je přehledně popsat současné marketingové aktivity Židovského města v Praze a zhodnotit jejich kvalitu a účinnost. Na základě těchto poznatků a výsledků provedeného marketingového výzkumu jsou stanovena doporučení nových marketingových aktivit do budoucna.
Keywords: Marketingový výzkum; Židovská obec v Praze; Židovské muzeum v Praze; Marketing služeb
Thesis title: Marketing activities in the Jewish Quarter in Prague
Author: Vintrová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Šnajdrová, Dita
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is divided into two parts. In the first (theoretical) part I deal with the theoretical basis of the following practical part, a marketing of services, marketing and communication mix. In the practical part I apply it to the specific example of The Jewish Quarter in Prague, which is made up of two organizations -- The Jewish Community of Prague and The Jewish Museum in Prague. The aim of this thesis is to describe current marketing activities of The Jewish Quarter in Prague and evaluate their quality and efficiency. Based on these findings and the findings of the marketing research, I determine recommendations to the new marketing activities in the future.
Keywords: Marketing of services; The Jewish Museum in Prague; The Jewish Community of Prague; Marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 11. 2012
Date of submission: 30. 11. 2013
Date of defense: 12. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40206/podrobnosti

Files for download

    Last update: