New Trends of CSR Strategies and the Implementation into the Local Strategy of a Chosen Company Including Possibilities of its Communication

Thesis title: Nové trendy CSR strategií a jejich aplikace pro lokální strategii vybrané společnosti, včetně možností komunikace
Author: Nováková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá rozborem současných trendů na poli CSR aktivit nadnárodních firem, zejména pak společností s rychloobrátkovým zbožím (FMCG), s detailnějším pohledem na příklad společnosti Unilever. Tato práce se pokouší odpovědět na otázku, jaké jsou vnímané přínosy CSR strategií a jaké existují její limity. Cílem práce je prozkoumat současný vývoj v oblasti společenské odpovědnosti firem za pomocí analýzy současných strategií mezinárodních FMCG společností. Práce je rozdělena na teoretickou část čerpající z dostupných děl o CSR a praktickou část, ve které ja použita PEST analýza, SWOT analýza, dotazníkové šetření a obsahová analýza pro účely vyvrácení či potvrzení stanovených hypotéz.
Keywords: strategie; udržitelný rozvoj; zainteresovaný subjekt; Unilever; TNC; CSR
Thesis title: New Trends of CSR Strategies and the Implementation into the Local Strategy of a Chosen Company Including Possibilities of its Communication
Author: Nováková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis covers topic of actual trends in CSR strategies of the multinationals, especially of the global company Unilever. It presents drivers and bariers to the implementation of the CSR strategies. The goal of this paper is to understand new trends of the corporate social responsibility and sustainablity using the analysis of current TNC strategies. The thesis is divided into the two parts, theoretical based on the literature reading and practical based on PEST analysis, SWOT analysis, survey and the content analysis in order to prove or disprove specified hypotheses.
Keywords: Unilever; sustainability; strategy; TNC; CSR; stakeholder

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 5. 2012
Date of submission: 21. 5. 2013
Date of defense: 3. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37851/podrobnosti

Files for download

    Last update: