Application of Google Analytics outputs in the processes of small travel agencies in the Czech Republic

Thesis title: Uplatnění výstupů Google Analytics v procesech malých cestovních kanceláří v ČR
Author: Barek, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gála, Libor
Opponents: Samec, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá mírou využití webové analytiky v procesech malých cestovních kanceláří v ČR, konkrétně mírou využívání služby Google Analytics. Pro bakalářskou práci byly definovány cíle, které jsou analyzování a definování základních výstupů služby Google Analytics, analyzování a definování základních procesů cestovních kanceláří s ohledem na možnosti využití v souvislosti se službou Google Analytics, zjištění míry využívání výstupů Google Analytics v procesech cestovních kanceláří v ČR. Hlavním přínosem práce je identifikace klíčových procesů malých cestovních kanceláří, které lze analyzovat pomocí služby Google Analytics, a průzkum, do jaké míry je služba Google Analytics využívána v procesech cestovních kanceláří v ČR.
Keywords: webová analytika; internetový marketing; cestovní ruch; cestovní kancelář; Google Analytics
Thesis title: Application of Google Analytics outputs in the processes of small travel agencies in the Czech Republic
Author: Barek, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gála, Libor
Opponents: Samec, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis describes the utilization rate of web analytics in small travel agencies in the Czech Republic. As a service of web analytics tool was chosen Google Analytics. For this bachelor thesis were defined targets as analyzing and describing basic processes of Google Analytics, analyzing and describing basic processes in travel agencies considering using Google Analytics, determining the level of using the Google Analytics outputs in processes of travel agencies in the Czech Republic. The main contribution of the work is to identify key features of travel agencies, which can be analyzed by Google Analytics and the research, how much is Google Analytics used in the processes of travel agencies in the Czech Republic.
Keywords: tourism; travel agency; web analytics; Google Analytics; internet marketing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2013
Date of submission: 2. 12. 2013
Date of defense: 6. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41185/podrobnosti

Files for download

    Last update: