Marketing of extended and augmented products of museums and galleries

Thesis title: Marketing doplňkových produktů muzeí a galerií
Author: Čermák, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Dobisíková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Produkty kulturních institucí se v posledních desetiletích vyvíjí a nabídka se stává více komplexní. Produkty a služby jsou vytvářeny a poskytovány s cílem vyššího uspokojení zákazníka. Diplomová práce se zabývá nabídkou produktů, které doplňují nebo rozšiřují základní produkt muzeí a galerií tj. výstavy a expozice. Úvodní část práce se věnuje teoretickému ukotvení doplňkových produktů, jeho podobám a charakteristikám. Druhá část práce je zaměřena na konkrétní příklady doplňkových produktů a služeb (muzejní obchod, kavárna a restaurace, lektorské služby a edukativní programy). V práci je též poukazováno na nedostatky poskytovaných služeb českými muzei a galeriemi a zároveň navrženy úpravy nutné k dalšímu rozvoji kvalitních služeb v kulturních institucích. Závěrečná část se věnuje legislativním a ekonomickým aspektům doplňkových služeb v České republice.
Keywords: produkt; rozšířený produkt; Arts marketing; muzeum a galerie
Thesis title: Marketing of extended and augmented products of museums and galleries
Author: Čermák, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Dobisíková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The products of the cultural institutions have seen a major development in the past few decades and the supply is becoming more complex. Products and services are designed and produced with the aim of higher customers satisfaction. This thesis deals with the range of products which complement or extend the basic product of museums and galleries, that is exhibitions. The introduction is devoted to theoretical anchoring of ancillary products, its form and characteristics. The second part focuses on specific examples of ancillary products and services (museum shop, cafe and restaurant, lecturing services and educative programs). The paper also points out the deficiencies of the services provided by Czech museums and galleries and also suggests amendments necessary for further development of quality services in the cultural institutions. The final section deals with the legislative and economic aspects of ancillary services in the Czech Republic.
Keywords: Arts Marketing; Augmented product; Product; Museum and Gallery

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 8. 2012
Date of submission: 18. 11. 2013
Date of defense: 12. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40449/podrobnosti

Files for download

    Last update: