Optimalization recommendations for internet sales of Triola company

Thesis title: Návrh na optimalizáciu internetového predaja Triola a.s
Author: Dvořáková, Ivana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Barton, Monika
Opponents: Dohnal, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca poukazuje na dôležitosť internetového predaja v dnešnom svete na konkrétnom príklade firmy, špecializujúcej sa na výrobu spodnej bielizne. Cieľom je analýza správania sa jej zákazníkov na internete, zhodnotenie poznatkov a následné navrhnutie optimálneho internetového predaja, odporúčania k zlepšeniu dizajnu, funkcionality a zvýšeniu predajnosti. Analýza a návrh sa opierajú o odbornú knižnú literatúru a najnovšie výskumy, ktoré popisujú motiváciu zákazníkov k nákupu na internete a vzťah medzi impulzívnym nákupom a webovým dizajnom. Porovnáva celkové trendy správania sa zákazníkov vo svete, v Českej republike a so zákazníkmi firmy Triola a na základe zistení vyhodnocuje pozitívne trendy, ktoré firmu v budúcnosti zasiahnu. Práca odkrýva dôležité zistenia o zákazníkoch firmy, budúcom vývoji internetového predaja a ukazuje možnosti, akými sa firma má uberať, aby z nakupovania na internete pre zákazníkov urobila príjemný zážitok, uľahčila im nákup a zvýšila celkový predaj na internete.
Keywords: behaviorálna analýza ; Google Analytics; e-commerce
Thesis title: Návrh na optimalizaci internetového prodeje Triola a.s
Author: Dvořáková, Ivana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Barton, Monika
Opponents: Dohnal, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce poukazuje na důležitost internetového prodeje v dnešním světě na konkrétním případě firmy Triola, specializující se na výrobu spodního prádla. Cílem této práce je analýza chování návštěvníků internetových stránek, zhodnocení poznatků a následné navrhnutí doporučení k optimalizaci internetového prodeje, doporučení k lepšímu designu a funkcionality vedoucí ke zvýšení prodejů. Analýza a návrh se opírají o odbornou literaturu a nejnovější výzkumy, popisující motivaci zákazníků k nákupu na internetu a vztah mezi impulzivním nákupem a designem webových stránek. Porovnává celkové trendy chování zákazníků ve světě a České republice se zákazníky firmy Triola a na základě těchto zjištění vyhodnocuje pozitivní trendy, které firmu v budoucnu zasáhnou. Práce odkrývá klíčová zjištění o zákaznicích firmy, budoucím vývoji internetového prodeje a poukazuje na směry, které by firma měla ubírat, aby z nakupování na internetu pro zákazníky vytvořila příjemný zážitek, co nejvíce jej ulehčila a tím zvýšila prodej výrobků přes internet.
Keywords: behaviorální analýza; Google Analytics; e-commerce
Thesis title: Optimalization recommendations for internet sales of Triola company
Author: Dvořáková, Ivana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Barton, Monika
Opponents: Dohnal, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This diploma thesis demonstrates the importance of the internet sales in today's world, using an example of the real world company, Triola, which specializes in lingerie manufacturing. Objective of this thesis is behavioral analysis of the company's customers, followed by evaluation of this knowledge which results into recommendations on how to optimize internet sales and how to enhance the design and functionality to achieve this. Analysis and its evaluation are both based on the latest research in this field, which describes the customer's motivation for the internet shopping and the correlation between web design and impulsive shopping. Part of the analysis is also the comparison of trends in behavior of customers all across the world with customers from Czech Republic and with customers of Triola company, trying to identify trends that will likely affect the Triola company in the future. The thesis also comes up with important information about the customers of the Triola company and possible evolution of the internet sales and shows the different approaches for the Triola to take, in order to make internet shopping a pleasant experience for its customers and to raise the internet sales rates as a result.
Keywords: customer buying behavior; Google Analytics; e-commerce

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 6. 2013
Date of submission: 31. 12. 2013
Date of defense: 6. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43995/podrobnosti

Files for download

    Last update: