Marketing impact on the consumer society

Thesis title: Vliv marketingu na konzumní společnost
Author: Zelinka, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Sirůček, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce popisuje vliv marketingu a jeho jednotlivých nástrojů na konzumní společnost v globalizované ekonomice. Teoretická část je věnována příčinám vzniku konzumu, změnám hodnot spotřebitelů, globalizaci a vlivu příjmu na spotřebu. Dále práce popisuje marketing a vztah konzumu, spotřebitele a marketingu. Následuje výčet negativních a pozitivních vlivů marketingu na konzumní společnost. V praktické části se práce věnuje vyhodnocení dotazníkového šetření na téma konzum a vliv marketingu. Na konci lze nalézt odhad možného vývoje a závěr z celé práce.
Keywords: nemocná společnost; nadspotřeba; konzumní společnost; globalizace; propagace; reklama; marketing; média; globální ekonomika
Thesis title: Marketing impact on the consumer society
Author: Zelinka, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Sirůček, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis describes the influence of marketing and its various instruments on consumer society in globalized economy. The theoretical part is divided into several parts - cause of occurrence of consumerism, change of values of consumers, globalization and impact of income on consumption. It also describes the relationship between marketing and consumerism, consumers and marketers. Then follows a list of positive and negative effects of marketing on consumer society. In the practical part it works with the evaluation questionnaire about consumption and the influence of marketing. At the end you can find an estimate of the potential development and conclusion of the whole work.
Keywords: sick society; global ekonomy; consumerism; globalization; promotion; advertising; overconsumption; media; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Microeconomics

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2013
Date of submission: 18. 12. 2013
Date of defense: 22. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44055/podrobnosti

Files for download

    Last update: