Types and brands of alcoholic beverages as an expression of personality

Thesis title: Druhy a značky alkoholických nápojov ako výraz osobnosti
Author: Pavlišin, Dominik
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Gažík, Ondrej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práca sa zameriava na popis spotrebného chovania jednotlivých segmentov na trhu s alkoholickými nápojmi v Českej republike. Okrem kvantitatívnej analýzy, ktorá využíva MML -- TGI dáta od spoločnosti Medián s.r.o., je v práci zahrnutý aj kvalitatívny výskum s následnou analýzou vybratých segmentov. Na základe analýz je vytvorené odporúčanie pre vytvorenie nového alkoholického nápoja s ohliadnutím na životný štýl spotrebiteľa.
Keywords: Medián; Životný štýl; Alkoholické nápoje; Segmentácia; MML; Alkohol
Thesis title: Druhy a značky alkoholických nápojů jako výraz osobnosti
Author: Pavlišin, Dominik
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Gažík, Ondrej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práce se zaměřuje na popis spotřebního chování jednotlivých segmentů na trhu s alkoholickými nápoji v České republice. Kromě kvantitativní analýzy, která využívá data MML - TGI od společnosti Medián s.r.o., je v práci zahrnut i kvalitativní výzkum s následnou analýzou vybraných segmentů. Na základě analýz je vytvořeno doporučení pro vytvoření nového alkoholického nápoje s ohlédnutím na životní styl spotřebitele.
Keywords: Alkohol; Medián; Segmentace; MML; Životní styl; Alkoholické nápoje
Thesis title: Types and brands of alcoholic beverages as an expression of personality
Author: Pavlišin, Dominik
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Gažík, Ondrej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Thesis focuses on describing the consumer behavior on the alcoholic beverages market in the Czech Republic. In addition to quantitative analysis, which uses the MML - TGI data from Median Ltd., thesis also includes qualitative research with further analysis of selected segments. Based on the findings from analysis, recommendation for creating a new alcoholic beverage is made according to lifestyle of the consumer.
Keywords: Median; Lifestyle; Alcohol; Alcoholic beverages; Segmentation; MML

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2013
Date of submission: 16. 12. 2013
Date of defense: 12. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43533/podrobnosti

Files for download

    Last update: