Marketing strategy of a newly launched brand on the Czech market

Thesis title: Marketingová strategie nově zaváděné značky na českém trhu
Author: Žabková, Romana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Vaněk, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o uvedení nové značky dekorativní kosmetiky na český trh. Cílem je zaznamenat a kriticky zhodnotit tento proces a marketingový mix značky jako takový. Důraz je kladen především na přínos aktivit realizovaných v rámci komunikačního mixu. K hodnocení jsou využívány metody výzkumu trhu (analýza prodejních dat, aktivit konkurence), které přinášejí informace o prodejích, podílech na trhu, konkurenci, dále pak metody výzkumu zákazníka (dotazníkové šetření, diskusní skupiny, pozorování), které nás informují o názorech, postojích a preferencích. Na základě zjištěných skutečností je pak vytvořen soubor doporučení k marketingovému mixu značky, který má pomoci k zajištění její dlouhodobé stability a rozvoje.
Keywords: Marketingová strategie; trh dekorativní kosmetiky; produktový management; marketingový výzkum; marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of a newly launched brand on the Czech market
Author: Žabková, Romana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Vaněk, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of the thesis is launching a new brand of decorative cosmetics on the Czech market. The goal is to summarize and critically evaluate the whole process and the marketing mix of the brand. The focus will be mainly on the activities realized as a part of the communication mix. The evaluating methods will be market research (sell out and competitors' activities analysis) that provides us with the information about sales, market shares and competitors. The other method will be consumer research (questionnaire, focus groups, observing) that informs us about opinions, attitudes and preferences of the consumers. Based on these findings there is a list of recommendations concerning marketing mix, which should help the brand to achieve stability and continuous development.
Keywords: market research; marketing mix; product management; market of decorative cosmetics; marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 6. 2012
Date of submission: 20. 12. 2013
Date of defense: 30. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37917/podrobnosti

Files for download

    Last update: