Crisis communication

Thesis title: Krízová komunikácia
Author: Štofčíková, Viera
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Grigerová, Laura
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto diplomovej práce je poukázať na dôležitosť užívania krízovej komunikácie a zhodnotenie dodržiavania základných odporúčaní k jej zvládaniu vybranej leteckej spoločnosti na sociálnej sieti Facebook. Teoretická časť práce sa zaoberá všeobecným výkladom pojmu komunikácia a s ňou súvisiacich procesov, pričom zdôrazňuje masovú komunikáciu a jej zmeny s vývojom nových technológií. Rovnako popisuje krízovú komunikáciu, jej rôzne spôsoby využitia a jej zásady. Praktická časť podáva stručný prehľad o sociálnych sieťach so sústredením sa na Facebook, pre ktorý vymenúva odporúčania ako zvládať krízové situácie. Ich dodržiavanie následne overuje na príklade vybranej leteckej spoločnosti.
Keywords: Facebook; Krízová komunikácia; Masová komunikácia; Komunikácia
Thesis title: Krizová komunikace
Author: Štofčíková, Viera
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Grigerová, Laura
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je poukázat na důležitost užívání krizové komunikace a zhodnocení dodržování základních doporučení k jejímu zvládání vybrané letecké společnosti na sociální síti Facebook. Teoretická část práce se zabývá obecným výkladem pojmu komunikace a s ní souvisejících procesů, přičemž zdůrazňuje masovou komunikaci a její změny s vývojem nových technologií. Rovněž popisuje krizovou komunikaci, její různé způsoby využití a její zásady. Praktická část podává stručný přehled o sociálních sítích se soustředěním se na Facebook, pro který jmenuje doporučení jak zvládat krizové situace. Jejich dodržování následně ověřuje na příkladu vybrané letecké společnosti.
Keywords: Facebook; Masová komunikace; Krizová komunikace; Komunikace
Thesis title: Crisis communication
Author: Štofčíková, Viera
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Grigerová, Laura
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The purpose of this dissertation is to prove the importance of crisis communication and to evaluate the performance of the selected airline company on Facebook in relation to the benchmark of the industry. The theoretical component of the dissertation divulges in the definition of communication and its related processes, while emphasizing mass communication and its changes in regards to the development of new technologies. Furthermore, the study also describes crisis communication, its various uses and principles. The practical component gives a brief overview of social media platforms - with a particular focus on Facebook - within which the recommendations of how to manage crisis situations on the aforementioned platform are listed. By following those recommendations, commendable management of crisis communication will be shown with the example of the given airline.
Keywords: Facebook; Crisis communication; Mass communication; Communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2012
Date of submission: 31. 12. 2013
Date of defense: 10. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39154/podrobnosti

Files for download

    Last update: