Development of tourism in Pilsen region: case strategy of marketing strategy of tourist region Šumava

Thesis title: Rozvoj cestovního ruchu v Plzeňském kraji: případová studie marketingové strategie turistického regionu Šumava
Author: Zippererová, Iva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kouřilová, Jana
Opponents: Silovská, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je návrh marketingové strategie turistického regionu Šumava. Teoretická část práce je zaměřena na zpracování teorie vztahující se k cestovnímu ruchu. Jsou definovány základní pojmy a zhodnoceno postavení cestovního ruchu v regionálním rozvoji a národním a světovém hospodářství. V praktické části je vymezena oblast, o které práce pojednává a dále navazuje komparace návštěvnosti Plzeňského a Jihočeského kraje a turistického regionu Šumava vůči ostatním regionům v rámci České republiky. Na závěr praktické části je pomocí marketingového mixu sestavena marketingová strategie turistického regionu Šumava, jež je stanovena jako hlavní cíl této diplomové práce.
Keywords: Jihočeský kraj; Plzeňský kraj; Cestovní ruch; Marketingová strategie; Turistický region
Thesis title: Development of tourism in Pilsen region: case strategy of marketing strategy of tourist region Šumava
Author: Zippererová, Iva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kouřilová, Jana
Opponents: Silovská, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is suggesting marketing strategy of tourist region Šumava. The theoretical part is focused on elaboration theory related to the tourism. There are defined the basic terms and there is also evaluated position of tourism in regional development and national and world economy as well. In the practical part there is defined region the thesis is about and then there is subjected to comparison attendance of Pilsen region, South Bohemian region and touristic region Šumava towards other regions of the Czech republic. In the end of the practical part there is thanks to marketing mix prepared the marketing strategy of touristic region Šumava, which is the aim of this thesis.
Keywords: South Bohemian region; Tourist region; Pilsen region; Marketing strategy; Tourism

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Regionální studia
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Regional Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 3. 2013
Date of submission: 20. 12. 2013
Date of defense: 2. 4. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42276/podrobnosti

Files for download

    Last update: