Comparison of the Marketing Communication Mix of profitable and non-profit Sport Organizations

Thesis title: Komparace marketingového komunikačního mixu ziskových a neziskových sportovních organizací
Author: Hanzlová, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Pavel
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem práce je komparace celého marketingového komunikačního mixu vybraných ziskových a neziskových sportovních organizací a na základě důkladné analýzy navrhnout případná zlepšující opatření či doporučení. Dílčí cíl představuje zjištění zdrojů financování a užití finančních prostředků na marketingový komunikační mix. Práce vychází z teoretických poznatků z oblasti sportu, ekonomie sportu, marketingu, marketingového komunikačního mixu a z poznatků z oblasti charakteristiky ziskových a neziskových organizací. Praktická část je zaměřena na analýzu vybraných ziskových a neziskových sportovních organizací v Karlovarském kraji. Jedná se o lezecké a horolezecké organizace či spolky nabízející, zprostředkovávající a zabezpečující lezení na vnitřních i venkovních stěnách, lezení na skalách či jiné podobné outdoorové aktivity. Na základě osobního interview byl analyzován současný marketingový komunikační mix organizací, včetně zdrojů financování a navržena zlepšující opatření.
Keywords: Marketing; Neziskové organizace; Marketingový komunikační mix; Ziskové organizace; Ekonomie sportu
Thesis title: Comparison of the Marketing Communication Mix of profitable and non-profit Sport Organizations
Author: Hanzlová, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Pavel
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is aimed at analyzing the marketing communication mix of the chosen profit and non-profit sports organizations. Based on a thorough analysis and proposing appropriate improvements or recommendations. Partial aim is finding funding sources and uses of funds for the marketing communication mix. Thesis is focused on theoretical knowledge of sports, economy of sports, marketing, marketing communication mix and findings in the field of characteristics profit and non-profit sports organizations. The practical part is focused on analyse of chosen profit and non-profit sports organizations in the Karlovy Vary region. It is a climbing and mountaineering organization or association, offering, brokering and ensuring climbing on indoor and outdoor walls, rock climbing, or other similar outdoor activities. On the basis of a personal interview the current marketing communication mix of organizations was analyzed, including funding sources and proposed improvement measures.
Keywords: Profit organizations; Non-profit organizations; Economy of sports; Marketing communication mix; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 12. 2011
Date of submission: 25. 4. 2014
Date of defense: 10. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35070/podrobnosti

Files for download

    Last update: