Product launch marketing plan on B2B engineering market

Thesis title: Marketingový plán uvedení strojírenského produktu na trh B2B
Author: Černohousová, Anežka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kusá, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce ze zabývá konkrétním marketingovým plánem uvedení strojírenského produktu na trh B2B. Cílem je popsat plán a provést oponenturu z pohledu komplexnosti a hloubky zpracování tohoto plánu. V teoretické části je popsán marketingový plán a jeho části s ohledem na malou firmu pohybující se na trhu business-to-business. V praktické části je pak provedená oponentura konkrétního marketingového plánu a jsou navržené faktory sloužící k hodnocení úspěšného uvedení stroje na trh. Závěr stručně hodnotí tento marketingový plán a uvádí několik konkrétních návrhů ke zlepšení, které vyplývají ze studia odborných publikací.
Keywords: malé a střední firmy; trh B2B; plán uvedení produktu; marketingový plán
Thesis title: Product launch marketing plan on B2B engineering market
Author: Černohousová, Anežka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kusá, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with product launch marketing plan on B2B engineering market. The aim is to describe the marketing plan and comment it in terms of complexity and depth of this plan. The theoretical part describes the marketing plan and its parts considering the specifics of small business on B2B market. The practical part covers comments on the particular marketing plan in detail and suggests indicators which evaluate successful product launch. Finally, the conclusion evaluates marketing plan briefly and presents several suggestions to improve the plan based on specialized publications.
Keywords: product launch plan; marketing plan; small and medium businesses; B2B market

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 10. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43886/podrobnosti

Files for download

    Last update: