Analysis of current situation and trends in distribution channels in the German market

Thesis title: Analýza současného stavu a trendů v distribučních cestách na německém trhu
Author: Zabloudilová, Pavlína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je provést analýzu trendů v oblasti distribuce, které se vyskytují na německém trhu, a vyhodnotit jejich význam na retailovém trhu. První kapitola se věnuje problematice distribuce z teoretického hlediska. Analýza německé ekonomiky a retailového prostředí slouží jako základ pro další zpracování diplomové práce. Německý trh zažívá nárůst významu e-commerce a propojování jednotlivých distribučních kanálů. Na základě sekundárních dat je vytvořen přehled nejen o aktuálním stavu a trendech v distribučních cestách v oblasti retailové trhu, ale také o trendech budoucnosti. Celková analýza je na závěr doplněna o kvalitativní výzkum, jehož záměrem bylo zjistit potenciál využití aktuálních trendů.
Keywords: e-commerce; m-commerce; No-Line commerce; Omni-Channel Retailing; Cross-Channel strategie; distribuční cesty; Multi-Channel strategie
Thesis title: Analysis of current situation and trends in distribution channels in the German market
Author: Zabloudilová, Pavlína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this master's thesis is to analyse trends in distribution in the German market and evaluate their importance in the retail environment. The first chapter of the thesis deals with the issue of distribution from a theoretical perspective. Analysis of the German economy and retail environment serves as a basis for further elaboration of the thesis. In the German market is growing the importance of the e-commerce and there is a tendency of integration of distribution channels. The current situation and trends in distribution channels as well as the trends of the future are outlined on the basis of secondary data. The analysis is completed by qualitative research, which determines the potential use of current trends.
Keywords: No-Line commerce; Omni-Channel Retailing ; Cross-Channel strategy; Multi-Channel strategy; m-commerce; e-commerce; distribution channels

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2013
Date of submission: 15. 5. 2014
Date of defense: 26. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44153/podrobnosti

Files for download

    Last update: