Analysis of Competitive Situation in Education in the Automotive Industry

Thesis title: Analýza konkurenční situace ve vzdělávání na trhu automobilového průmyslu
Author: Loučková, Marie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Krejčová, Iva
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je s pomocí zvolené metody určit nejvhodnější školící organizace poskytující služby ve vzdělávání se zaměřením na automobilový průmysl a navrhnout zlepšení poskytovaných služeb. V rámci posouzení konkurenční situace na trhu vzdělávání se diplomová práce zabývá vyhodnocením nabídky školících a vzdělávacích organizací se zaměřením na potřeby klientů v automobilovém průmyslu a vyhodnocením spokojenosti podniků pracujících v automobilovém průmyslu s nabídkou, kvalitou a dostupností poskytovaných vzdělávacích služeb. Dále se diplomová práce zabývá návrhy na možné zlepšení poskytovaných školících služeb v oblasti automobilového průmyslu.
Keywords: specifické požadavky zákazníků; marketingový výzkum; automobilový průmysl; konkurenční prostředí; vzdělávání; situační analýza
Thesis title: Analysis of Competitive Situation in Education in the Automotive Industry
Author: Loučková, Marie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Krejčová, Iva
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to determine the best training organizations, which are providing services in education with a focus on the automotive industry method and suggest improvements of the services provided, using the selected methods. In assessing the competitive situation in the education market, the thesis deals with the evaluation of offers training and education company focusing on the needs of clients in the automotive industry and evaluating the satisfaction of the companies working in the automotive industry with offer, quality and availability of educational services. Further, the thesis deals with suggestions for possible improvements provided training services to the automotive industry.
Keywords: competitive environment; customers specific requirements; marketing research; situation analysis; automotive industry; education

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 3. 2013
Date of submission: 31. 3. 2014
Date of defense: 5. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42465/podrobnosti

Files for download

    Last update: