Export strategy for the company Preciosa

Thesis title: Exportní strategie firmy Preciosa
Author: Piekarzová, Karolína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je navržení vhodné exportní strategie pro společnost Preciosa Figurky, s.r.o. do Chile. První kapitola stručně charakterizuje zmíněnou společnost a je zde popsána její ekonomická situace a obchodní strategie. Další kapitoly se věnují rozboru současného marketingového mixu společnosti, vzájemným obchodním stykům České Republiky a Chile a je zde i podrobná PEST analýza chilského trhu z pohledu tuzemských podnikatelů. Poslední kapitola již navrhuje konkrétní exportní strategii, kde je největší důraz kladen na komunikační strategii. Společnost již úspěšně působí v jiných zemích v regionu Latinské Ameriky a vývoz do Chile je díky ekonomické vyspělosti této země správnou strategií.
Keywords: komunikační strategie; Chile; exportní strategie; PEST analýza; marketingový mix
Thesis title: Export strategy for the company Preciosa
Author: Piekarzová, Karolína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to propose a suitable export strategy for the company Preciosa Figurky, s.r.o. in Chile. The first chapter briefly characterizes that company, and describes its economic situation and business strategy. Other chapters are devoted to the analysis of the current marketing mix of the company, mutual trade relations between Czech Republic and Chile and there is also a detailed PEST analysis of Chilean market from the perspective of domestic entrepreneurs. The last chapter proposes a specific export strategy, where the greatest emphasis is placed on communication strategy. The company has been successfully operating in other countries in Latin America and export to Chile is due to the economic advancement of this country right strategy.
Keywords: export strategy; PEST analysis; marketing mix; Chile; communication strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 7. 2012
Date of submission: 1. 5. 2013
Date of defense: 26. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38377/podrobnosti

Files for download

    Last update: