Marketing of the Monument of the battle 1866 Chlum

Thesis title: Marketing Památníku bitvy 1866 na Chlumu
Author: Maršíková, Pavla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Šrámek, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce bylo analyzovat dosavadní fungování Muzea války, jeho služby a jednotlivé nástroje marketingového mixu. Na základě výsledků dotazníkového šetření a zjištěných informací o dosavadním fungování a propagaci navrhnout zlepšení a doporučení v oblasti marketingu. V teoretické části práce jsem se věnovala základním východiskům týkajících se arts marketingu, jednotlivým nástrojům marketingového mixu, dále marketingové komunikaci a komunikačnímu mixu. Praktická část je zaměřena na aplikaci jednotlivých nástrojů marketingového mixu na Areál bojiště bitvy 1866 na Chlumu, konkrétně na Muzeum války. Diplomová práce obsahuje návrhy a zlepšení pro Muzeum války i Muzeum východních Čech v oblasti propagace. Závěr práce je věnován celkovému shrnutí.
Keywords: propagace; marketingový mix; arts marketing
Thesis title: Marketing of the Monument of the battle 1866 Chlum
Author: Maršíková, Pavla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Šrámek, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the diploma thesis was to analyse the existing operation of the War Museum, its services and particular instruments of marketing mix. Based on the results of the survey and collected information about actual functioning and propagation then suggest improvements and recommendations in the field of marketing. In the theoretical part I focused on basic principles of the arts marketing and individual instruments of marketing mix, as well as marketing communication and communication mix. The practical part is focused on applying of individual instruments of marketing mix on the Complex of battlefield 1866 Chlum, specifically the War Museum. The diploma thesis contains suggestions and improvements to the War Museum and the Museum of Eastern Bohemia in promotion. The final part is devoted to the overall summary.
Keywords: propagation; marketing mix; arts marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 4. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42751/podrobnosti

Files for download

    Last update: