Daily deal sites as a tool of communication with customer

Thesis title: Slevové portály jako nástroj komunikace se zákazníkem
Author: Hort, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje problematice slevových portálů. V práci je nejprve popsána marketingová komunikace obecně. Další část se věnuje historii slevových portálů ve světě, i v České republice a je popsán způsob fungování slevového portálu. Ve výzkumné části je nejprve představena metodika práce a poté proveden vlastní kvantitativní výzkum. Cílem výzkumu je zjistit postoj, spokojenost a názor zákazníků, kteří slevové portály využívají. Výzkum je realizován prostřednictvím dotazníkového šetření, jeho zhodnocením a potvrzením či vyvrácením stanovených hypotéz.
Keywords: Slevomat; Slevový portál; sleva; hromadné nakupování; online marketing
Thesis title: Daily deal sites as a tool of communication with customer
Author: Hort, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the issue of daily deal sites. The paper first describes the marketing communication in general. The next section is devoted to the history of daily deal sites in the world, and in the Czech Republic and describes the way the daily deal site works. First, the methodology of work is introduced in the research section and then a quantitative research is performed. The main aim of the research is to determine attitude, satisfaction and opinion of customers who use daily deal sites. Research is conducted through a questionnaire survey, its evaluation and confirmation or refutation of hypotheses.
Keywords: Slevomat; Daily deal site; online marketing; discount; group buying

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 27. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44729/podrobnosti

Files for download

    Last update: